Міноборони України закупило на 200 мільйонів гривень російських пожежних машин, усунувши від тендеру українських виробників

Юмор

Кожна країна дбає про власне виробництво, – це не тільки розвиток промисловості, а й робочі місця.   Проте українське міністерство оборони вважає інакше: воно чомусь прописує тендерну документацію таким чином, щоб українські виробники не змогли перемогти у тендері. При тому, що він йде на досить спецефічний товар – пожежні машини. А ще цинічніше в цій ситуації те, що тендерна документація прописується під білоруське та російське виробництва. Прямо містика… Не вірите – переконайтесь:

Міністерство оборони України в рамках тендеру на придбання “Великовантажних мототранспортних засобів (пожежних машин спеціального призначення)” уклало договір про закупівлю с приватною компанією ТОВ “Промислова компанія “Пожмашина”.

Загалом, 14 серпня цього року, згідно з даними, що були оприлюднені на майданчику закупівель ProZorro, було укладено три державних контракти щодо закупівлі пожежних машин – перший лот на суму 71 956 800 гривень (9 одиниць) та два лоти на суму у 63 961 600 гривень (по 8 одиниць).

тендер

Перша сторінка контракту на закупівлю пожежних машин спеціального призначення (ліворуч) та пропозиція від виробника, що виграла у тендері (праворуч)

Загальна сума на яку Міноборони планує придбати 25 автоцистерн важкого типу на шасі підвищеної прохідності складає 199 880 тисяч гривень. Замовлені автівки мають бути поставлені до кінця поточного року (20 грудня 2020) у 4223-й центр забезпечення автомобільною технікою і майном.

“Промислова компанія “Пожмашина” запропонувала військовикам пожежні автоцистерни АЦ-12-100(6302)-252М. Судячи з назви, ймовірно, ці автоцистерни базуються на шасі 6х6 МАЗ 6302 (що не дивно, бо компанія є офіційним сервісним партнером МАЗ).

КамАЗ 65201 (8×4)

Ймовірно один з варіантів переможця у тендері МО – модель “Автоцистерна пожежна АЦ-100(65201)-270” на шасі КамАЗ 65201(8×4) в каталозі ТОВ “Промислова компанія “Пожмашина”

В каталозі компанії саме така модель відсутня. За ТТХ (запас води не менший 11 тис. літрів) та назвою цьому типу найбільш відповідає модель “Автоцистерна пожежна АЦ-100(65201)-270” на шасі КамАЗ 65201(8×4) але з іншим базовим шасі.

MAN та КрАЗ

В каталозі ТОВ “Промислова компанія “Пожмашина” є різні варіанти пожежних машин на різноманітних шасі. Зокрема є пропозиції на шасі MAN та КрАЗ

Варто додати, що в тендерних замовленнях Міноборони на автотехніку підвищеної прохідності є ряд досить дивних положень. Зокрема в цьому замовленні дуже детально розписане комплектування й технічні можливості пожежної компоненти, однак про шасі (при цьому, такі самі вимоги є й в інших закупівлях цього року) вказується лише те, що воно має бути підвищеної прохідності с формулою 6х6 й мати дизельний двигун з застарілою нормую “Євро-ІІ”.

КрАЗ-6322

Технічні вимоги до шасі від Міноборони (ліворуч). Під них підходить досить чимало вантажівок, зокрема український КрАЗ

Подібний підхід дає можливість для певних спекуляцій. Адже всі вантажівки подібного класу, що виготовляються в Україні (КрАЗ-6322 або “Богдан”-6317), згідно з положеннями Закону України “Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів” з 2016 року оснащуються моторами з екологічними нормами не нижче рівня “Євро-5”.

МАЗ-6302

Один з варіантів шасі МАЗ 6302 6х6, яке, ймовірно, стане базою для переможця тендеру Міноборони АЦ-12-100(6302)-252М від дилера МАЗ в Україні оснащується російським двигуном ЯМЗ

Крім того, найбільш поширеним двигуном, яким оснащуються власне білоруські МАЗи є російський ЯМЗ. Більш того, досить реально знайти навіть “нові” (не бувші в використанні) типи застарілих ЯМЗ з нормами від “Євро-ІІ” включно. При цьому, такі машини, гіпотетично, цілком підходять під замовлення Міноборони та є дешевшими за “Богдани” чи КрАЗи з китайськими дизелями “Євро-5”.

Також варто враховувати поточні зміни в політичній обстановці в Білорусі, котрі можуть негативно вплинути як на терміни постачання нових автомобілів, так і на зміни в експортній політиці, що може значно ускладнити виконання ДОЗ.

джерело

В той же час, КРАЗ та Богдан перебувають на грані виживання, у мене все!

автор Олексанлр Ткачук

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *